De mai bine de cinci ani, României îi dau târcoale marile companii producătoare din domeniul aeronautic, pentru că la noi se schimbă flota de MIG-uri, care, întocmai precum carnea de mititei, expiră.
De mai bine de cinci ani, României îi dau târcoale marile companii producătoare din domeniul aeronautic, pentru că la noi se schimbă flota de MIG-uri, care, întocmai precum carnea de mititei, expiră.
Patru miliarde de euro reprezintă miza aparentă a bătăliei geostrategice dintre corporaţii. Însă afacerea care se va desfăşura pe 25-30 de ani este şi mai aducătoare de profit, fiindcă avioanele au nevoie de piese de schimb şi mecanicii au nevoie de genţi de scule şi ore de predare a secretelor supersonicului.
De asemenea, supersonicele mai au nevoie şi de câte-o "roată de rezervă", întrucât anvelopele se tocesc, iar infrastructura trebuie refăcută după noua "filosofie". Şi tot aşa, fiindcă avioanele ca să fie gata de luptă sunt dotate cu rachete, bombe inteligente etc.
Săptămâna trecută, la expoziţia din Bucureşti Black Sea Defence & Aerospace (BSDA) – 2008, trei dintre concurenţii din achiziţia pentru Forţele Aeriene, F-16, "Eurofighter" şi "Gripen", s-au duelat în pilde şi demonstraţii. F-16 chiar s-a dat peste cap, spre invidia competitorilor, care au acceptat întâietatea americană, având în vedere că expoziţia a avut ştampila Departamentului de Comerţ al SUA. În culise au apărut zvonuri direcţionate, că americanii n-au vrut ca cerul să fie tăiat deasupra Capitalei şi de celelalte supersonice. Oricum, acestea zburaseră în spectacolele de prezentare de acum câţiva ani. Totuşi, acum se trag concluziile, iar prestaţiile vechi se uită.
Drept urmare, "Eurofighter"-ul, un proiect englezo-germano-italiano-spaniol, a găsit nişa de piaţă, graţie intervenţiei în forţă a Rusiei în Georgia. Aşadar, negus