Piaţa de publicitate online va consemna, în 2009, o creştere spectaculoasă, ajungând la circa 35 de milioane de euro, ceea ce reprezintă mai mult decât dublul bugetelor cheltuite în acest an. Cele 16 milioane de euro, la cât este estimată piaţa de advertising online pentru acest an, înseamnă doar 3% din cheltuielile totale dirijate către media (presă scrisă, radio, televiziune, outdoor, internet, cinema). Spre comparaţie, în SUA internetul polarizează 10,45% din piaţă, situ
Piaţa de publicitate online va consemna, în 2009, o creştere spectaculoasă, ajungând la circa 35 de milioane de euro, ceea ce reprezintă mai mult decât dublul bugetelor cheltuite în acest an.
Cele 16 milioane de euro, la cât este estimată piaţa de advertising online pentru acest an, înseamnă doar 3% din cheltuielile totale dirijate către media (presă scrisă, radio, televiziune, outdoor, internet, cinema). Spre comparaţie, în SUA internetul polarizează 10,45% din piaţă, situată la ani-lumină de cea din Romånia, însă ritmul în care cresc bugetele online locale de la un an la altul este mai mult decåt încurajator.
Anul acesta, cele mai mari bugete din online au fost cheltuite de companiile din sectorul financiar-bancar, telecom, auto, cosmetice, bere, sucuri, electronice şi medicamente. „Industriile care conduc în comunicarea online sunt cele care au de cåştigat cel mai mult şi cel mai repede din acest mediu. Internetul oferă oportunităţi mari de apropierea de produs şi chiar decizia de cumpărare“, explică Mugur Pătraşcu, managing director al agenţiei iLeo.
Companiile din aceste sectoare au crescut bugetele online cu procentaje cuprinse între 50% şi 100% faţă de 2007. „Anul acesta bugetul online a crescut cu peste 80% faţă de anul precedent“, confirmă Tatiana Stroescu, marketing & communication manager Audi, în cadrul Porsche Romånia. În cazul Vodafone, în 2008, mediul onli