In 2009 sau 2010 am putea vedea primele falimente majore pe piata presei scrise din Statele Unite, a afirmat miercuri, la Bucuresti, presedintele American Press Institute, Andrew B. Davis, in cadrul conferintei "Inovatia in media - Presa, de la Mono-media la Multi-media", organizata de Media Management Institute. Atat Davis, cat si urmatorul vorbitor, Carlo Campos, directorul grupului Innovation Media Consulting Group, au avertizat ca indiferent de succesul lor la un moment dat, multe industrii mor daca nu tin pasul cu noile tehnologii, risc intampinat si de presa scrisa.
Andrew B. Davis:
Multe industrii apeleaza la inovatii care sa sustina continuarea afacerii in fata unor tehnologii revolutionare, insa cel mai adesea acele industrii mor daca nu apeleaza la inovatii "disruptive", care schimba radical strategia afaceriiDaca in urmatorii doi ani am putea vedea mari falimente in industria presei scrise din SUA, nu este si cazul Europei, cel putin nu in urmatorii cativa ani.Solutii disruptive: dezvoltarea de produse nisate (site-uri, publicatii diferite, publicatii adresate unui public foarte bine definit); dezvoltarea de continut care sa mearga dincolo de informatia brutaPariez ca multe dintre siteurile ziarelor dumneavoastra seamana foarte mult cu ziarele in sine, desi Internetul este un cu totul alt mediu.Inovatii: tehnologii precum Amazon Kindle sau cele care pot transforma orice om intr-un reporterCarlo Campos:
Viziunea noastra: companiile media trebuie sa devina motoare ale informatieiObligatii pentru presa scrisa: o publicatie trebuie sa fie omniprezenta (digitalul este o solutie, nu o problema), sa fie unica, sa aiba un compact care sa "smulga" atentia cititorilorPrincipalul concurent al tau nu este un alt ziar, ci timpul cititorilorExemple de alte companii care au reinventat industrii intregi: Kodak, Apple, MarvelAfacerea cu ziare nu a muri