Dragos Militaru, omul care a integrat producatorul local Dorna in sistemul Coca-Cola si a adus pe piata primele automate pentru distributia produselor companiei, spune ca Romania se afla in Top 10 contribuitori la cresterea globala a Coca-Cola.
Dupa un 2007 excelent pentru industria soft drinks, anul acesta aduce cresteri mai modeste pe piata, insa managerul de la Coca-Cola Company crede ca nu sunt motive sa-si piarda optimismul.
"Momentan, observ o reducere a consumului in general, dictata de factorul macroeconomic", afirma Dragos Militaru, marketing manager Coca-Cola Romania si Moldova, exemplificand prin efectele crizei financiare globale si prin scumpirile la utilitati si alimente, care au pus o presiune mai mare pe bugetele consumatorilor romani. "Chiar si in conditiile acestea, Romania este o piata care creste (ref. la industria bauturilor nealcoolice - n. red.). Diferenta fata de anul anterior este ritmul de crestere", subliniaza el.
Impactul acestor schimbari pe piata se resimte diferit de la un sector la altul al economiei, companiile de pe piata soft drinks (bauturi nealcoolice) fiind mai putin expuse datorita faptului ca ofera produse la care consumatorii nu renunta usor.
"Industria noastra este oarecum privilegiata: noi vindem produse care se adreseaza tuturor, oricine isi permite sa cumpere o Coca-Cola sau o apa minerala", explica Militaru.
Cresterea consumului local de bauturi nealcoolice si impunerea pe piata a unor segmente noi, precum ice tea (ceaiul gata preparat) sau sport drinks, au adus in ultimii doi ani cresteri medii anuale de vanzari intre 30 si 40% celor mai mari zece companii de profil, potrivit datelor raportate de acestea la Ministerul de Finante.
Coca-Coca HBC Romania, imbuteliatorul local al produselor din portofoliul Coca-Cola Company, a realizat in 2007 cel mai mare ritm de crestere a vanzaril