Liderii vânzărilor de maşini importate în Romånia au înregistrat, în 2007, creşteri importante ale cifrelor de afaceri, iar profiturile obţinute au variat între cinci şi 93 de milioane de euro. Evoluţia pieţei auto din ultimii ani a propulsat afacerile jucătorilor din domeniu către niveluri la care puţini se încumetau să spere. Prin comparaţie cu anul 2000, vånzările din 2007 au crescut de peste patru ori, atingånd un total de 366.000 de unităţi - fără s
Liderii vânzărilor de maşini importate în Romånia au înregistrat, în 2007, creşteri importante ale cifrelor de afaceri, iar profiturile obţinute au variat între cinci şi 93 de milioane de euro.
Evoluţia pieţei auto din ultimii ani a propulsat afacerile jucătorilor din domeniu către niveluri la care puţini se încumetau să spere. Prin comparaţie cu anul 2000, vånzările din 2007 au crescut de peste patru ori, atingånd un total de 366.000 de unităţi - fără să includem comerţul cu maşini de ocazie. Anul trecut a fost, de altfel, şi „cel mai bun an din istoria pieţei auto de la noi“, după cum spun oficialii Trust Motors, importatorul Peugeot. Chiar şi prin comparaţie cu 2006, vånzările din 2007 au fost mult mai bune, avånd în vedere creşterea de peste 23% a pieţei totale, anunţată de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din Romånia (APIA).
Dacă în 2006 cea mai mare cifră de afaceri din acest domeniu nu depăşea 755 de milioane de euro, la finalul anului trecut a fost depăşit pragul psihologic de un miliard de euro. Cel mai puternic importator este Porsche Romånia, avånd atåt cea mai mare cifră de afaceri, cåt şi cel mai mare profit. Şi dacă cifra de afaceri a crescut, de la un an la altul, cu peste 240 de milioane de euro, profitul a urcat de la 63 de milioane de euro la aproape 93 de milioane de euro. Aceasta fără să includem în datele financiare din 2007 şi rezultatele Porsche Int