Automobilele produse în Germania au cucerit prin rapiditate, rezistenţă şi motoare inovatoare.
1 /.
Industria auto germană nu şi-a încăput niciodată în graniţ e. Le-a depăşit repetat, consolidând o economie care a „duduit“ indiferent de numele celui care a condus Reich-ul. Istoria adevărată începe de la Benz. Istoria scurtă începe de la Trabant, continuă cu Volkswagen, Porsche şi nu se termină niciodată.
În 1886, Karl Benz dădea lumii primul automobil cu trei roţi, alimentat cu benzină. Proiectul a fost continuat de Gottlieb Daimler, partenerul lui Benz de drum, care şi-a adjudecat şi el un pionierat: primul automobil cu patru roţi, pe benzină. Şi astfel, cei doi germani au spulberat distanţele.
Aproape 50 de ani mai târziu, compania numită la acea vreme „Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH“ punea pe roţi - la propriu şi la figurat - „Maşina Poporului“. Supranumit astfel, primul model al legendarului Volkswagen Beetle nu avea nimic din ceea ce reprezintă azi un automobil confortabil: vara era călduros şi iarna îi obliga pe şoferi să se îmbrace foarte gros. Nu avea un „ambalaj“ prea atră- gător şi nici nu intimida concurenţ a cu recorduri de viteză. Totuşi, „broscuţa“ Volkswagen a făcut istorie. Au fost produse 21 de milioane de exemplare şi a rezistat până în 2003, când a fost scoasă din producţie.
S-a identificat cu mişcarea „Hippie“ şi azi, pe şosele, încă aleargă „broscuţe“ cu caroseria pictată cu flori, fluturi sau curcubee.
Partener de suferinţă
Din acelaşi trecut vine şi Trabantul, dovada de necontestat că industria auto germană a supravieţ uit indiferent de situaţie. Ridiculizat din cauza norului de fum care îl urma devotat şi poreclit „maşina de hârtie“, automobilul mic, demodat şi obosit a simbolizat o breşă în crâncenul regim nazist. Pentru est-germani