Ion Alexandru Tiriac, care reprezinta grupul Tiriac Holdings in afaceri precum real estate sau industria auto, spune ca, in opinia sa, ridicarea economiei nationale se bazeaza pe antreprenorii mici si mijlocii si pe dezvoltarea clasei de mijloc.
Ion Alexandru Tiriac da exemplul Austriei, o tara care desi are "posibilitati si bagaj national mai reduse fata de Romania", a ajuns una dintre primele cinci puteri economice ale Europei.
"Consider ca exista multe companii autohtone cu potential mare, insa, dupa parerea mea, ca sa fie competitive in plan international, acestea trebuie sa treaca prin restructurare si cosmetizare. Ulterior, aceste companii trebuie sa caute un partener strategic, de renume international, ca sa-si continue ascensiunea logica, fara a-i ceda insa acestuia controlul asupra afacerii."
Grupul Tiriac ar putea ajunge anul acesta la o cifra de afaceri de 2,2 mld. euro, cu 37,5% mai mult comparativ cu nivelul de 1,6 mld. euro raportat anul trecut.
Tiriac Holdings a intrat astfel in topul primelor grupuri cu afaceri de peste 1 miliard de euro din Romania, alaturi de companii precum Petrom, Lukoil, Dacia, ArcelorMittal Galati, Metro, Rompetrol, Electrica, Rewe Orange, Vodafone, Porsche si Interbrands.
Ion Alexandru Tiriac spune insa ca situatia de pe pietele financiare mondiale incepe sa-si puna amprenta si asupra businessului local, in special in ceea ce priveste bugetul consumatorilor.
"Pe fondul crizei inregistrate pe pietele financiare internationale si referindu-ne strict la investitiile personale majore, oamenii au fost ceva mai prudenti; acest lucru nu s-a resimtit insa foarte mult in afacerile noastre, fapt confirmat si de cifra de afaceri realizata pana acum."
Referindu-se insa la cel mai mare business al grupului, cel din industria auto, dar si la investitiile de pe piata imobiliara, Tiriac Jr. spune