Autostrada Transilvania devine tot mai scumpa, pe masura ce cresc intarzierile la efectuarea lucrarilor, cresc si preturile la materialele de constructie si manopera. Romania a cheltuit in ultimii patru ani aproape 675 milioane de euro pentru realizarea autostrazii Brasov - Bors.
Reprezentantii Bechtel au anuntat ca pretul lucrarilor la autostrada Transilvania a crescut fata de proiectul initial cu 50%, pentru sectorul 2B - Campia Turzii - Cluj Vest, si cu 80% pentru sectorul 3C - Suplacu de Barcau - Bors.
Surse din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) au confirmat pentru ZF Transilvania faptul ca lucrarile efectuate in cadrul proiectului autostrada Transilvania s-au scumpit. „Fata de aproximarile initiale din 2003, cand autostrada Brasov - Bors avea costuri estimate de 2,24 mld. euro, proiectul autostrada Transilvania s-a scumpit din cauza cresterii pretului materialelor de constructie si in special a cimentului”, au sustinut surse din CNADNR. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a anuntat ca in acest an s-a cheltuit pentru constructia autostrazii Transilvania o suma de 211 mil. euro pentru toate activitatile, inclusiv cele conexe proiectului. Statul roman a cheltuit in ultimii patru ani aproape 675 mil. euro pentru proiectul autostrada Transilvania.
Reprezentantii Bechtel sustin ca aceste costuri se vor amortiza in timp. „Ne costa mai mult sa nu avem autostrada Transilvania decat sa o avem. Daca autostrada Transilvania ar fi construita, ar creste Produsul Intern Brut al Romaniei cu 1,5 pana la 2 la suta, ceea ce ar reprezenta o suma de aproximativ 4 miliarde de euro pe an”, a declarat pentru ZF Transilvania Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel.
Oficialii Bechtel au intarit ideea importantei autostrazii cu argumentul ca un