Nu e vorba aici în acest articol despre schimbarea identitatii de marca a constructorului Renault. Nu e vorba nici macar de schimbarea siglei producatorului francez. Cei de la Renault au venit în schimb cu o noua editie a modelului Clio Symbol, care ajunge astfel la a treia generatie. Noul Symbol face parte din planurile ample de dezvoltare ale constructorului pe termen mediu, conform carora gama Renault ar trebui sa se îmbogateasca cu pâna la zece noi modele în doar câtiva ani. Unul din ele este Symbol si a fost prezentat saptamâna trecuta si la dealerul din Mures Lion Victoria pentru prima data.
La partea de aspect exterior…
… francezii au venit cu modificari vizibile, farurile au fost marite, partea frontala a primit o noua grila, ceva mai eleganta si cu mai multe elemente cromate. In lateral schimbarile nu mai sunt atât de mari, însa la partea din spate dinnou dam de elemente complet noi, cum ar fi stopurile redesenate de la zero.
Trecând la interior, iarasi putem spune ca designerii de la Renault au venit cu o sumedenie de elemente noi. Plansa de bord chiar daca nu a fost redesenata într-un mod radical, a primit o noua asezare a instrumentelor de bord, o redesenare a acestora si materiale putin mai fine. Chiar daca varianta testata de noi era destul de bine echipata cu tot necesarul în materie de confort, trebuie spus ca plansa de bord era destul de usor de „citit”. Daca la alte masini cauti secunde bune un banal comutator de reglare a ventilatiei de pilda, la Symbol totul este la locul lui, toate sunt destul de usor de manevrat si de înteles. Volanul a suferit modificari minore, la fel ca si ceasurile de bord.
La teste…
… am scos un Symbol echipat cu noul propulsor de 1,2 litri pe benzina de 75 de cai. Trebuie precizat însa din capul locului ca masina avea doar 80 de kilometri rulati, asa ca propulsorul era înca departe de a-si put