BMW, cel mai mare producator de autovehicule de lux, a anuntat ca are in plan sa isi reduca productia in conditiile in care piata auto mondiala nu isi revine. Norbert Reithofer, CEO BMW, a declarat totusi ca in acest an are in plan sa isi majoreze vanzarile fata de anul trecut, cu toate ca in luna septembrie s-a inregistrat o scadere a cererii. Numai pe piata din SUA, vanzarile atat pentru brandul BMW cat si pentru Mini, au scazut cu 26%. "Nu ne asteptam la o stabilizare a pietei pana la mijlo
BMW, cel mai mare producator de autovehicule de lux, a anuntat ca are in plan sa isi reduca productia in conditiile in care piata auto mondiala nu isi revine.
Norbert Reithofer, CEO BMW, a declarat totusi ca in acest an are in plan sa isi majoreze vanzarile fata de anul trecut, cu toate ca in luna septembrie s-a inregistrat o scadere a cererii. Numai pe piata din SUA, vanzarile atat pentru brandul BMW cat si pentru Mini, au scazut cu 26%.
"Nu ne asteptam la o stabilizare a pietei pana la mijlocul anului 2009" a mai declarat Reithofer. "De asemenea, ce se va intampla dupa inceputul anului 2009, este greu de prevazut" a mai adaugat acesta.
BMW si-a revizuit deja in scadere estimarile privind vanzarile pentru anul in curs si a anuntat o majorare de 2,1% a preturilor pe fondul situatie dificile de pe toate pietele auto. Norbert Reithofer a mai anuntat ca a initiat un program pentru reducerea costurilor cu 6 miliarde de euro, cat si disponibilizarea a 8.100 de angajati, in incercarea de a-si creste vanzarile cu 10% pana in 2012. De la inceputul anului actiunile BMW au inregistrat o scadere de 32%.
Sursa: Bloomberg