Seful ARR spune ca majoritatea primarilor nu au ridicat licentele de transport De ceva vreme, problema copiilor ce parcurgeau kilometri intregi pe jos, chiar si pe temperaturi extreme, pare sa se fi solutionat. Scolile din mediul rural au fost dotate cu microbuze marca Ford si Fiat, bani de combustibil sunt, iar totul merge ca pe roate. Teoretic doar, pentru ca aproape toate mijloacele de transport circula fara licenta de la Autoritatea Rutiera Romana (ARR). In mod normal, orice autoturism care asigura transportul de pasageri si are mai mult de noua locuri, inclusiv cel al soferului, ar trebui sa detina autorizatie de la ARR. Acest document atesta ca autovehiculul prezinta siguranta atat pentru pasageri, cat si pentru celelalte masini din trafic. Daca microbuzele sunt surprinse in trafic fara o copie a licentei, inspectorii pot aplica institutiilor in administrarea carora se afla autovehiculele (in acest caz - primariile) amenzi cuprinse intre 25.000.000 lei si 50.000.000 lei.
ARR ii mai pasuie Potrivit lui Marian Sarbu, seful Inspectoratului Scolar Judetean Constanta (ISJ), transportul scolarilor este asigurat de circa 50 de microbuze. "Ultimele le-am primit in aceasta vara, si anume 23 de microbuze. Au in jur de 16, 17 locuri", a declarat acesta. In concluzie, licenta de transport este o conditie sine qua non, iar soferii nu ar trebui sa se riste transportand elevi in mod ilegal. "Majoritatea nu au venit sa-si ia licenta. Noi ii mai pasuim. Azi (nr. vineri) au venit cei de la Independenta", a punctat Marian Butnaru, directorul Autoritatii Rutiere Romane, filiala Constanta. Surse din cadrul institutiei spun ca, o data cu alegerile parlamentare, tot mai multi primari se vor inghesui sa intre in legalitate, pentru a nu avea niciun fel de pata in felul in care isi administreaza comuna.
ISJ-ul nu stia "Nu m-am gandit ca acest aspect ar putea fi ilegal",