Investitiile in proiecte logistice ar putea sa se indrepte in urmatorii ani la iesirea de la kilometrul 36 de pe autostrada Bucuresti-Constanta (A2), avand in vedere ca tronsonul Bucuresti-Pitesti este deja aglomerat, iar alte portiuni de autostrada finalizate nu exista, afirma reprezentantii dezvoltatorului american de spatii logistice ProLogis.
Tronsonul A2 nu are iesiri intre soseaua de centura a Bucurestiului (la kilometrul 12) si kilometrul 36. Primii 175 de kilometri au fost deja terminati din cadrul autostrazii A2, iar restul de 50 km, de la Cernavoda la Constanta, sunt prevazuti a se finaliza in 2010.
"Activitatile logistice moderne sunt amplasate in principal in Capitala, de-a lungul autostrazii A1, in partea de vest/nord-vest a orasului. In prezent, majoritatea bunurilor comercializate ies sau intra fie prin vest, fie prin nord. Totusi, portul principal al tarii, Constanta, este foarte dinamic, unde se manevreaza o gama larga de bunuri, de la incarcaturi vrac, materii prime, petrol si containere prin terminalul maritim Agigea", spun oficialii ProLogis.
Printre zonele care vor atrage investitii masive in spatii logistice se numara Arad si Timisoara datorita infrastructurii bine-dezvoltate din aceste doua orase si apropierii lor de granita vestica a tarii. In schimb, in Capitala dezvoltatorii evita soseaua de centura actuala din cauza traficului aglomerat si a preturilor ridicate ale terenurilor, dar si din cauza faptului ca viitoarea autostrada de centura va fi finalizata abia in 2012. In plus, deoarece camioanele nu pot utiliza Drumul National 1, care ofera acces la aeroportul Bucuresti, nicio platforma logistica nu a fost dezvoltata in aceasta zona.
Compania americana dezvolta in prezent proiectul ProLogis Park Bucharest A1, la km 23 al autostrazii Soarelui, din care au fost finalizati si inchiriati circa 56.000 mp de suprafata dep