Muncitorii aduşi din Delta Dunării au început ieri să ecologizeze canalul, pentru a-l retransforma într-unul navigabil. Sursa: Adrian Pâclişan
Cu şampanie Zarea şi toate oficialităţile locale adunate laolaltă, ieri-dimineaţă a început oficial ecologizarea canalului Bega, cu scopul de a fi reluată navigaţia comercială şi turistică.
În faţa Uzinei de apă, cu utilajele duduind şi echipajele de muncitori pe poziţii, capii administraţiei au ţinut discursuri şi au aplaudat la propriu prezenţa directorului tehnic al Băncii pentru Dezvoltare a Consiliului Europei, turcul Bariş Trak, de la care s-a împrumutat guvernul pentru a susţine financiar lucrarea.
Directorul Direcţiei Apelor Banat, Titu Bojin, a vorbit despre „importanţa istorică“ a manevrei, iar primarul Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu, a promis că, imediat ce se va încheia decolmatarea, primăria va pune în practică alt proiect ambiţios pentru canal, şi anume, transportul public de călători pe apă, prin intermediul unor vaporaşe. „Va fi un transport rapid şi uşor“, a declarat Ciuhandu.
Program de lucru intens
Trei firme, Apasco, Socot şi Deltacons, peste 100 de utilaje şi câteva sute de oameni vor munci între 12 şi 14 ore zilnic pentru a draga fiecare metru pătrat din Bega. Acţiunea a demarat cu coborârea la apă a unei drăgi galbene, care a început să cureţe mizeria de pe fundul canalului, depozitând-o pe mal. Un greifer cu dragă, cel mai important utilaj din întreg şantierul de decolmatare, a fost lansat la apă abia după ce s-a spart „marinăreşte“ de el o sticlă de şampanie Zarea.
Muncitorii de pe utilaj, veniţi din Tulcea şi Galaţi, au decolmatat Delta Dunării, dar sobor de autorităţi, şampanii, cupe de cristal şi discursuri oficiale ca aici n-au văzut niciunde, după cum ne-a spus Adrian Cioranu, unul dintre electricienii care imortaliza mom