Dupa 12 ani de cand a intrat pe piata, Citibank Romania ia in calcul atragerea de depozite de retail, adaugand astfel un nou segment operatiunilor de retail pe care le-a lansat din 2004, afirma Shahmir Khaliq, director general al bancii.
"In general, ne uitam la activitatile pe care le derulam pe alte piete si cu care nu suntem prezenti in Romania si luam in considerare atragerea de depozite", spune Khaliq.
Deocamdata, Citi ofera pe zona de retail credite de consum in lei fara garantii si carduri de credit.
"Cautam sa adaugam un al treilea segment. De la bun inceput strategia noastra nu a vizat lansarea unei oferte complete de retail, ci am ales o abordare pas cu pas, folosind profitul obtinut din vanzarea unui produs pentru a construi un altul."
In privinta cardurilor de credit pe care banca a inceput sa le emita in urma cu cateva luni, Khaliq se declara foate increzator in perspectivele de crestere pe aceasta nisa de piata. "Obiectivul nostru este sa ajungem in primii trei jucatori. Cardurile vor fi core business pentru Citi si suntem in curs de constituire a unei forte de vanzari directe specializate pe acest produs."
In prezent, banca are circa 650 de angajati, plus aproape 500 de agenti de vanzari.
Seful Citibank Romania afirma ca strategia pentru urmatorii trei ani vizeaza axarea in continuare pe nise de piata, insa cu ambitia ca banca sa devina "un jucator serios" pe fiecare dintre nisele respective.
In orice caz, Khaliq spune ca nu intra in discutie piata creditului ipotecar, banca nefiind implicata nici in finantari de tip corporate pe zona imobiliara. In schimb, el se arata foarte multumit de evolutia diviziei de consumer finance, despre care sustine ca inregistreaza ritmuri anuale de crestere cu trei cifre si este foarte profitabila.
"In urmatorii trei-patru ani aceasta va deveni la fel de puternica precu