Autostrada Transilvania devine tot mai scumpa, in conditiile in care, pe masura lucrarile intarzie, cresc si preturile la materialele de constructii si manopera. "Pretul lucrarilor la autostrada Transilvania a crescut, fata de proiectul initial cu 50%, pentru sectorul 2B - Campia Turzii-Cluj Vest, si cu 80% pentru sectorul 3C - Suplacu de Barcau-Bors", a declarat ieri pentru ZF Transilvania Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel. Informatia a fost confirmata si de surse din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). "Fata de aproximarile initiale din 2003, cand autostrada Brasov-Bors avea costuri estimate de 2,24 mld. euro, proiectul autostrada Transilvania s-a scumpit din cauza cresterii pretului materialelor de constructie si in special a cimentului", au sustinut sursele citate. Statul a cheltuit in ultimii patru ani aproape 675 mil. euro pentru acest proiect. Reprezentantii Bechtel sustin ca aceste consturi se vor amortiza in timp. "Ne costa mai mult sa nu avem autostrada Transilvania decat sa o avem. Daca Autostrada Transilvania ar fi construita, ar creste PIB cu 1,5 pana la 2%, ceea ce ar reprezenta o suma de aproximativ 4 miliarde de euro", a declarat pentru ZF Transilvania Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel. El a adaugat ca pana in momentul de fata compania a asfaltat 7 km. "Credem ca pana la sfarsitul anului vom avea circa 25 de kilometri. Puterm turna asfalt pana in luna noiembrie, apoi vom continua cu alte lucrari", a mai spus Sgarcitu. Termenul de finalizare a celor 415 kilometri ai autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Autostrada Transilvania devine tot mai scumpa, in conditiile in care, pe masura lucrarile intarzie, cresc si preturile la materialele de constructii si manopera. "Pretul lucrarilor la autostrada Transilvania a crescut, fat