Dorind să le ofere tinerilor posibilitatea de a se perfecţiona sub îndrumarea unor maeştri, dar şi de a crea un adevărat festival în jurul unui master-class inedit la noi, Liceul „Dinu Lipatti“ din Bucureşti, nou înfiinţatul Centru Est-European de Arte şi European College of Music au organizat Festivalul Micul Paris, care a avut în program atît cursuri, cît şi concerte. Şi, pentru a sublinia anvergura manifestării, prima ediţie s-a derulat sub înaltul patronaj al Preşedinţiei României, ceremonia inaugurală avînd loc la Palatul Cotroceni, unde un public numeros l-a aplaudat cu încîntare pe excepţionalul clarinetist Dimitri Ashkenazy. Cu un firesc dezarmant, dar mai ales cu o virtuozitate dublată de eleganţă stilistică, acesta a interpretat sonate de Brahms şi Saint-Saëns în compania pianistului german Wolfgang Wagenhauser, care i-a acompaniat, deopotrivă, pe flautistul Cătălin Opriţoiu, în dificila Fantezie pe teme din opera Carmen de Borne, şi pe fagotistul japonez Akio Koyama, în partituri „de linie“. Apoi, Wolfgang Wagenhauser a abordat un opus pianistic, care a precedat momentul de improvizaţie „pe teme date“, decupate, în marea lor majoritate, din folclorul românesc. A doua zi, după orele de curs, cei aproape 30 de elevi şi de studenţi din ţară şi din străinătate s-au reîntîlnit cu maeştrii lor în ambianţa primitoare a Muzeului Cotroceni, unde i-au putut asculta cîntînd opusuri de Hurlstone, Beethoven, Poulenc, pianistul W. Wagenhauser propunînd, în plus, propriile sale Variaţiuni pe o temă de Ceaikovski. Acelaşi solist, de această dată alături de soţia sa, Raluca Chifane-Wagenhauser (preşedinte al Colegiului European de Muzică şi director artistic al festivalului), au abordat în compania Orchestrei Radio, pe scena Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, Concertul KV 365 pentru două piane de Mozart, încadrat de uvertura la opera Coţofana hoaţă de