Compania TNT Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de curierat, mizeaza in 2009 pe o crestere de peste 20% a veniturilor din expedieri internationale, serviciu care ii asigura companiei circa 80% din veniturile de pe plan local.
"Anul viitor ne-am bugetat o crestere peste cea a pietei, adica peste 20% pe intern si peste 30% pe domestic", a spus Bogdan Zafiu, sales & marketing manager al TNT Romania. In acest an compania va rula afaceri de peste 40 de milioane de euro, luand in calcul avansul de 25% raportat pana acum.
"Suntem in ritm cu estimarile de 25% de crestere pe anul acesta. Depasirea acestor estimari depinde de modul in care vor evolua afacerile in trimestrul patru", a spus Zafiu, care a precizat ca evolutia din acest an are la baza intrarea pe piata locala a unor firme din domeniul auto sau hi-tech.
"Aceste companii erau deja clienti traditionali ai TNT in afara tarii", a adaugat el. Ca urmare a ritmului de crestere din acest an, TNT Romania a depasit usor TNT Ungaria ca venituri, cele mai importante piete din regiune pentru companie fiind in continuare Polonia si Rusia.
Curieratul intern a cunoscut o explozie in acest an, dublandu-si ponderea in venituri comparativ cu anul trecut, pana la 20%. Pe curierat intern principalii jucatori sunt Fan Courier, Cargus, TCE Logistica-Curiero sau Pegasus.
"Am avut o crestere de 80% pe domestic, iar numarul de clienti s-a majorat cu 70%. Majoritatea clientilor care au apelat la serviciul nostru de curierat intern erau deja in portofoliul nostru pe segmentul de curierat international", a spus Zafiu. Avand in vedere cresterea foarte mare inregistrata pe acest segment, compania a dezvoltat doua noi centre de sortare pe domestic, Sibiu si Brasov.
Strategia TNT vizeaza insa in continuare dezvoltarea pe curierat international, spre deosebire de cea a princ