Pionieri in ceea ce priveste investitiile in sectorul auto romanesc, grupurile industriale germane care detin fabrici pe plan local au continuat in acest an sa aduca bani in Romania, investitiile realizate urmarind sa consolideze businessul facilitatilor de productie.
Astfel, primii zece producatori germani de componente auto prezenti in Romania au alocat bugete de ordinul milioanelor de euro in acest an, fie pentru dezvoltarea activitatilor prin constructia de noi hale de productie, fie pentru a aduce tehnologii noi de productie, deoarece multi dintre ei au fabrici infiintate in urma cu mai mult de 6-7 ani.
Un exemplu il reprezinta producatorul de anvelope Continental, care investeste anual 30-40 de milioane de euro in cele cinci fabrici, doua in Timisoara si cate una in Arad, Satu Mare si Sibiu. Urmatorul pe lista este Draxlmaier, care detine tot cinci fabrici in Romania si urmareste sa extinda productia unitatii din Brasov.
Concernele germane au adus pana acum pe piata o mare parte a investitiior straine din sectorul auto. Cifra de afaceri a sectorului a fost estimata pentru anul in curs la 6,5 miliarde de euro, iar primii zece vor reprezenta un procent de 25%, la fel ca si anul trecut. In 2007, cand cifra de afaceri a sectorului auto s-a ridicat la 5,6 miliarde de euro, primii 10 producatori germani au realizat cumulat afaceri de 1,3 miliarde de euro.
Tot ei sunt printre cei mai mari angajatori din Romania, creand mii de locuri de munca atat in marile aglomerari urbane, cat si in zone defavorizate. In total, primii 10 producatori germani de componente auto angajeaza aproape 40.000 de oameni.
Intrarea lor pe piata romaneasca si, mai apoi, extinderea capacitatilor de productie la nivel local s-au datorat in principal costurilor mai reduse in Romania, comparativ cu tarile din vestul Europei. Dezvoltarea afacerilor locale ale mari