- Diverse - nr. 183 / 3 Octombrie, 2008 Acestia, nu atat prin numarul mare de candidati doritori sa se vada cat mai repede in posesia mult ravnitului carnet, candidati care uneori se mai si imbulzesc pe la serviciile de specialitate, mai ales atunci cand proba teoretica inca nu se sustine pe calculator, cat mai ales prin inasprirea verificarilor. Pe de alta parte, introducerea verificarii cunostintelor teoretice cu ajutorul calculatorului este atat in avantajul examinatilor, cat si al examinatorilor, pentru ca se elimina orice forma de subiectivism si influentare a rezultatelor si, pe de alta parte, nu trebuie neglijat nici timpul de asteptare a rezultatelor, care acum a scazut semnificativ. Practic, un candidat va sti cu exactitate, in cateva minute, daca a trecut cu brio sau nu proba teoretica, pentru care sunt necesare 22 de puncte din 27, deoarece calculatorul ii va comunica pe loc rezultatul. In cazul in care aspirantul la con ducerea unui vehicul a gresit deja 5 raspunsuri, fara a finaliza chestionarul, calculatorul se blocheaza, comunicandu-i candidatului ca a fost respins. Noua modalitate, care se practica doar in cateva judete ale tarii, care se doreste implementata la nivelul tarii, procedura care va mai dura, fiind necesara dotarea tuturor serviciilor aferente cu logistica necesara, scurteaza timpii de stres ai candidatilor, nu permite fraudarea examenului si, mai mult, calculatorul este acela care alege, in mod aleatoriu, examinatorii, o modalitate care nu poate fi influentata in nici unfel. Aplicarea de pana acum a noii modalitati de examinare a cunostintelor teoretice pune in evidenta faptul ca promovabilitatea este mult mai scazuta in comparatie cu metodele traditionale, la sala, cu examinatori, acum foarte rar procentul de promovabilitate trecand de 50 la suta, ceea ce denota slaba pregatire a candidatilor. Pe de alta parte, ingrijorati de