Retailerul german de imbracaminte cu politica de discount Takko si-a depasit estimarile in ceea ce priveste deschiderile de magazine programate in acest an si vizeaza ca pana in prima parte a lui 2010 sa ajunga la 53 de unitati deschise in toata tara.
"Avem deja 15 magazine, iar pana la sfarsitul anului vom mai lansa sapte, in Oradea, Focsani, Bacau, Constanta si Bucuresti", a declarat pentru ZF Cosmin Ulmeanu, director de vanzari al Takko Fashion International Romania.
Pana la sfarsitul anului fiscal al companiei (mai 2009 - n.red), retailerul are programata deschiderea altor 12 magazine Takko, pentru ca in urmatorul an fiscal sa mai deschida alte 20 de unitati.
Compania evita conceptul de main street pentru extinderea retelei, deoarece politica de tip discount nu ii permite sa plateasca chirii de aproximativ 100 de euro pe metrul patrat. Acesta este motivul pentru care Takko a ales de la intrarea pe piata locala centrele comerciale de tip mall sau parcurile de retail pentru extindere.
"Programul nostru de extindere vizeaza un numar mai mare de magazine, dar totul depinde de dezvoltatori. Nu ne-am confruntat pana acum cu o anulare de proiect, dar am intalnit intarzieri de deschideri ale centrelor comerciale intre una si sase luni fata de anuntul anterior, iar acest lucru ne afecteaza si noua vanzarile, dar si lor relatia cu bancile", continua Ulmeanu.
In primul an de prezenta pe piata locala de imbracaminte, in care a deschis sapte magazine, Takko a rulat 3,5 mil. euro, iar pentru cel de-al doilea an cresterea ar putea fi de trei cifre, tinand cont ca numarul de unitati va fi de aproape patru ori mai mare. "Orice deschidere de magazin inseamna o dublare sau chiar o triplare a targetului de vanzari. Numai in septembrie am avut o depasire de target de 50%", explica directorul de vanzari a Takko Fashion International Romania.
Takko es