Compania ungara Wizz Air, al doilea operator low-cost de pe piata locala, estimeaza afaceri de 70 de milioane de euro in acest an, valoare de peste doua ori mai mare fata de 2007, si mizeaza in continuare pe piata locala, a doua ca rezultate dupa Polonia.
"Anul trecut Ungaria era peste Romania, dar era primul an integral al companiei aici. Piata din Romania are unul dintre cele mai ridicate ritmuri de crestere pentru noi, peste cel al Poloniei", a spus John Stephenson, director comercial al companiei.
Anul trecut Wizz Air a inregistrat in Romania afaceri de circa 30 de milioane de euro, piata locala contribuind cu circa 10% la rezultatele companiei, in timp ce anul acesta ponderea pietei locale a urcat la circa 20% in totalul veniturilor Wizz Air.
Planurile companiei pentru sfarsitul acestui an si inceputul anului urmator includ lansarea unei noi baze operationale la Timisoara - a treia din Romania dupa Bucuresti si Cluj - si lansarea a 15 noi rute cu plecare din cele trei orase ale tarii. Astfel, numarul total de rute operate de companie va ajunge la 30 in luna mai a anului viitor.
Printre zborurile noi care vor fi operate de Wizz Air pe piata locala se numara Bucuresti-Madrid, Bucuresti-Bologna, Bucuresti-Paris, Cluj-Madrid, Cluj-Bologna, Cluj-Venetia, Cluj-Paris, precum si zboruri de la Timisoara la Paris, Dortmund, Londra, Venetia, Milano, Roma, Barcelona si Valencia. Totodata, compania va creste frecventa pe 10 dintre rutele actuale.
"In aceasta perioada in care piata aeriana trece printr-o criza, vom continua sa ne dezvoltam in Romania, o piata cheie pentru noi. In afara de rutele noi pe care le-am anuntat, analizam in continuare si celelalte aeroporturi din tara", a spus Natasa Kazmer, directorul de comunicare al companiei.
Desi are un plan agresiv de extindere pe zborurile internationale, Wizz Air a renuntat la ruta B