Multe dintre masinile care participa la traficul auto brailean reprezinta un adevarat pericol public. In primele opt luni ale acestui an, reprezentanta Braila a Registrului Auto Roman a verificat prin sondaj 1.235 autovehicule, iar aproape jumatate dintre acestea, mai exact 614, au fost gasite cu probleme tehnice majore, la care se incadreaza aspecte precum cauciucuri uzate, instalatii electrice defecte, emisii poluante peste limita admisa. Au fost intilnite, insa, si situatii mai grave, cu defectiuni la sistemul de frinare sau la sistemul de directie. Este vorba despre 32 de autovehicule, ale caror soferi au ramas fara certificatul de inmatriculare al masinii sau fara permisul de conducere. Totodata, vehiculele in cauza au fost retrase provizoriu din circulatie, pina la remedierea defectiunilor. "Normele europene pe care le aplicam in momenul de fata sint drastice. De exemplu, daca nu functioneaza un stop pe frina, se ia certificatul de inmatriculare. La nici un stop functional, din cele doua sau trei aflate in dotarea masinii, se retine permisul de conducere", ne-a explicat inginerul Adrian Dragu, inspector de trafic in cadrul RAR Braila. Potrivit acestuia, cele mai multe masini cu nereguli nu sint vechile Dacii, asa cum s-ar crede, ci autoturisme second-hand, aduse recent din Occident. "La o vechime mai mare de zece ani apar probleme, chiar si la marcile de renume, cum ar fi Mercedes, BMW sau Renault. Cele mai vulnerabile sint cablurile electrice si componentele din cauciuc care imbatrinesc si pot ceda, provocind avarii majore. In plus, multe dintre modelele second-hand aduse din afara sint masini de viteza, cu multi cai putere, cu care nu prea ai unde sa “alergi” pe soselele din Romania. Din acest motiv, motorul este folosit intr-un regim subturat, ceea ce-l afecteaza in timp, intr-un an-doi incepind sa consume prea mult ulei si sa dea semne de oboseala", ne-a ex