Călătorii sunt nevoiţi să plătească zeci de lei pentru transportul unui bagaj. Transportul bagajelor în Gara de Nord din Bucureşti se face doar cu patru cărucioare, iar angajaţii firmei prestatoare pretind chiar şi de patru ori costul serviciului. Tranzitată zilnic de aproximativ 10.000 de persoane, cea mai mare gară din România, Gara de Nord, pune la dispoziţia călătorilor numai patru cărucioare pentru bagaje. CFR Călători a contractat serviciul de transport unei firme particulare, Pamir, contractul fiind în prezent expirat, potrivit reprezentanţilor CFR.
Firma Pamir cere câte 2,5 lei pentru fiecare bagaj transportat. În realitate, hamalii umflă preţul în funcţie de greutatea unui bagaj şi de cum li se pare clientul. Astfel, deplasarea bagajelor de la peron până la taxiurile de la intrarea în gară sau spre vagoane ajunge să coste uneori mai mult decât biletul de tren.
Preţuri după ochi frumoşi
Lucia, o studentă în Bucureşti, s-a întors ieri din Baia Mare. Pentru că avea un bagaj greu, ea a apelat la serviciile unui hamal care să o ajute să-şi ducă bagajul până la un taxi. A văzut un hamal care avea afişat în piept, pe un ecuson, tariful de transport 2,5 lei/coletul.
“După ce m-a dus de pe peron la intrarea în gară, mi-a cerut 10 lei pentru transport, pentru un singur bagaj. Am fost surprinsă pentru că pe ecusonul din pieptul lui era scris că preţul este de 2,5 lei pentru un bagaj. I-am zis că nu am decât 5 lei la mine şi mi-a spus că e în regulă şi 5 lei, pentru că sunt mai drăguţă”, a explicat studenta. Ea i-a cerut la final bon fiscal, însă hamalul i-a spus că va trebui să aştepte 20 de minute. “Hamalul a ţinut să-mi amintească şi că, la început, i-am spus că sunt foarte grăbită”, a povestit studenta.
Patron afgan, activitate ilegală
Firma Pamir, care se ocupă de închirierea c