Noua abordare a Raiffeisen Banca pentru Locuinte (RBL) va fi orientarea foarte puternica spre stimularea componentei de economisire, dupa ce pana acum prioritara era cresterea numarului de contracte, afirma Alexandru Ciobanu, recent instalat ca presedinte al bancii.
"Incepem sa ne uitam mai mult la calitatea contractelor incheiate, cautand mai ales clienti cu inclinatie constanta spre economisire pentru ca in special in actuala situatie de incertitudine de pe piata este bine sa faca mai intai acest exercitiu de economisire, ideal chiar lunara, pentru a vedea cat pot pune deoparte, iar apoi economisirea sa se transforme in rata de credit, efortul ramanand constant", spune Ciobanu.
Conform datelor de profil al clientilor RBL, majoritatea sunt parinti, cu varsta de 30-50 de ani si venit lunar pe familie de 1.500-5.000 de lei, un segment important constituindu-l femeile.
Seful RBL a spus ca la sfarsitul lunii septembrie banca avea circa 130.000 de contracte incheiate, cu o suma contractata de 600 mil. euro, si depozite atrase in valoare de 65 mil. euro. Pana in prezent, RBL a acordat credite de circa 15 milioane de euro.
El a remarcat ca produsul inca nu are notorietate prea mare pe piata. "Trebuie sa facem un efort mai mare de marketing si vom nuanta mediile in care facem promovarea. Intrarea pe piata a BCR va sustine acest efort si cred ca ar fi loc de 4-5 institutii specializate pe economisire-creditare."
Pentru clientii care sunt mai interesati de componenta de creditare, banca va oferi o noua tarifare cu dobanda de 1,5% la economisire, respectiv de 4,5% la creditare, fata de varianta standard 3/6%.
Toate produsele raman in lei si cu rate de dobanda fixe. Pentru stimularea vanzarilor, RBL se va baza mai mult si pe reteaua Raiffeisen Bank, unul dintre actionari, care se apropie de 580 de unitati. In privinta fuziunii cu HVB Locuinte,