Pentru o reclamă eficientă, pe lângă elaborarea unor strategii de promovare creative, e nevoie de constanţă în mesajele transmise consumatorilor.
Indiferent că vorbim de un serviciu sau de un produs, pentru a fi ales din prima de consumatori trebuie să fie perceput de aceştia ca soluţia cea mai bună (sau ca unica soluţie) la nevoile lor. În condiţiile în care concurenţa este din ce în ce mai agresivă, promovarea este cea care diferenţiază un produs obscur de unul cunoscut şi deci cumpărat. „Foarte multe firme se promovează în acelaşi fel: «Preţul şi calitatea ne recomandă». Un slogan atât de frecvent, încât nu spune nimic consumatorilor. Pentru a convinge potenţialii clienţi, trebuie găsite soluţii creative“, a explicat Adrian Preda, Chief Creative Partener la Tempo Advertising, la conferinţa „Planificarea bugetului de publicitate“, organizat recent la Craiova, de ARBOmedia (cea mai mare casă de vânzări independentă multimedia din Europa).
Acesta a exemplificat prin campania publicitară a coniacului Unirea, care a reuşit nu numai să crească volumul vânzărilor, ci să schimbe cu succes structura pieţei de profil (când s-a lansat, acum trei ani, pe piaţă existau 1.000 de producători autohtoni de coniac, iar, între timp, au rămas doar 20).
„Marketingul vinde, publicitatea... depinde!“
„Marketingul vinde, publicitatea... depinde!“ („Marketing sells, advertising... tells!“), a susţinut Sorin Psatta, Integrated Communication Director BBDO România. Acesta a făcut distincţia între marketing (are ca obiective principale creşterea cotei de piaţă a produsului într-un anume timp şi modificarea frecvenţei de cumpărare) şi publicitate (are ca obiective principale creşterea notorietăţii produsului şi a cererii).
„Cineva spunea că un produs bun este cea mai eficientă publicitate“, a precizat Sorin Psatta, care a explicat că o cale sigură s