In timp ce multi producatori de masini renunta la anumite operatiuni sau chiar la fabrici intregi din tarile dezvoltate pentru a le muta in estul Europei, Bentley, brand aflat in proprietatea grupului Volkswagen, pastreaza intregul cartier general la fabrica din Crewe, un oras cu mai putin de 100.000 de locuitori situat in nord-vestul Angliei, scrie revista Business Magazin.
Intr-o vreme in care automatizarea a atins cote incredibile si intr-o industrie - auto - supusa permanent reducerilor de costuri, exista producatori care au gasit o reteta comuna de a face bani - folosirea fortei de munca manuale in locul robotilor, scrie revista Business Magazin.
Marcile de masini Dacia si Bentley nu au nimic comun la o prima vedere. Prima exista de doar 40 de ani, este destinata celor mai saraci dintre cei care isi permit o masina, in timp ce cea de-a doua are in gama doar masini al caror pret in euro se scrie cu cel putin sase cifre. Bentley este in proprietatea grupului Volkswagen, iar Dacia e detinuta de francezii de la Renault.
Si totusi, atat Dacia, cat si Bentley traverseaza acum cea mai buna perioada din istoria lor. Se afla printre cei mai profitabili producatori de masini din lume, cu marje ale profitului operational de 8% si respectiv 11% anul trecut. Fabricile pe care cei doi producatori le au la Mioveni si respectiv Crewe sunt una dintre principalele surse de venituri pentru locuitorii din micile orase din Romania si Anglia. In plus, ambele fabrici au decis sa nu apeleze la roboti industriali, ci se bazeaza aproape exclusiv pe abilitatile angajatilor.
Doar ca aici asemanarile se despart, motivatiile fiind complet diferite. In timp ce la Dacia folosirea fortei de munca manuale este determinata strict de argumente economice (cateva zeci de salariati sunt mai ieftini decat un robot), pentru britanici este o chestiune de imagine.
"Es