Germanii au cucerit comertul local, au dezvoltat industria componentelor auto si au format "in stil nemtesc" zeci de mii de angajati romani, fiind printre primii investitori straini in economia locala. Vizand initial sectoare cu traditie in Germania, precum industria auto si retailul, companiile nemtesti s-au orientat strategic in ultimii ani aproape in toate sectoarele cheie din economia locala.
In consecinta, Germania a devenit in ultimii doi ani principalul partener comercial al Romaniei, iar in 2007 comertul exterior dintre cele doua tari a ajuns la un volum record, de 13 miliarde de euro.
Cel mai pretios lucru adus de nemti in Romania ar putea fi know-how-ul: in industria automotive (producatoare de componente auto) sau in comert, investitiile germane au impus noi standarde in domeniu si au adus pentru prima data pe piata tehnologiile de productie din tarile mai dezvoltate din vest. Dupa aproximativ 17 ani de la primele intrari de capital german in Romania, piata locala este inca sub lupa marilor companii nemtesti in cautare de noi provocari in Europa de Est. O demonstreaza avalansa de stiri care anunta venirea unor noi investitori din Germania: doar in acest an s-au prefigurat 3-4 nume mari care vor intra pe piata romaneasca in viitorul apropiat, precum Deutsche Bahn, Lidl, Honsel sau Knauf.
Cel mai recent este anuntul Deutsche Bahn (Caile Ferate Germane) privind angajamentul de a achizitiona compania locala Romtrans, printr-o tranzactie care se anunta a fi cea mai mare de pe piata romaneasca de profil.
La randul sau, retailerul german cu politica de discount Lidl, cu toate ca nu si-a facut publice planurile privind expansiunea in Romania, recruteaza masiv oameni pentru dezvoltarea retelei la nivel local, primele inaugurari fiind asteptate in 2009. Industria componentelor auto va avea un nou jucator din 2010-2011, compania germana Honse