Investiţia de patru milioane de euro va fi finalizată până la sfârşitul anului, iar autorităţile locale estimează că activitatea portuară va începe din primăvara viitoare. Sursa: Petre Cojocaru
În 2006, când localitatea doljeană Rast era sub ape, puţini s-ar fi gândit că proiectul de înfiinţare a unui port ar mai putea fi realizat. După ce apele s-au retras, autorităţile locale şi cele judeţene au demarat lucrările, portul fiind aproape finalizat.
Astfel, pe Valea Rastului, muncitorii lucrează acum zi şi noapte pentru a ridica un port după modelul celui de la Calafat.
Primarul comunei, Iulian Silişteanu, speră ca vremea să fie bună pentru ca, până la sfârşitul anului, acesta să fie predat „la cheie“. Exploatarea urmează să se facă de anul viitor, din primăvară, atunci când autorităţile locale intenţionează să achiziţioneze un mijloc de transport propriu.
Capătul portului din Rast este în oraşul bulgar Lom, situat la câţiva kilometri în amonte pe Dunăre. Şeful administraţiei locale din Rast a mers deja în Bulgaria, unde s-a întâlnit cu primarul Penka Penkova. „Ne dorim ca exploatarea portului să fie făcută de autorităţile locale atât aici, cât şi la Lom. Portul va fi deschis şi pentru nave mai mici, şi pentru traficul naval greu. Trebuie să identificăm un ponton care să poată fi propulsat, am văzut deja aşa ceva. Portul va avea viaţă lungă. De aici, prin Lom, avem practic deschidere spre tot continentul“, se laudă primarul Iulian Silişteanu.
„Veneau firme mari, cu şlepuri“
În infrastructura şi amenajarea portului de la Rast au fost investite peste patru milioane de euro, bani obţinuţi printr-un proiect PHARE. „Este unul dintre cele mai puternice proiecte realizate în Dolj. Nu facem altceva decât să dăm viaţă portului care a existat aici, în anii ’30“, explică primarul din Rast. Iulian Siliş