Primaria Cluj a aprobat proiectul de realizare a centurii ocolitoare nord a municipiului Cluj-Napoca, care va lega autostrada Nokia de autostrada Transilvania si de autostrada urbana Gilau-Jucu. Soseaua de centura, aprobata de Comisia tehnica de amenajare a teritoriului si urbanism din cadrul Primariei municipiului Cluj-Napoca, va avea o lungime de 32 de km.
„În contextul în care Clujul este pol national de dezvoltare trebuie sa aiba o centura ocolitoare care sa aiba si legaturi cu municipiul”, a declarat pentru ZF Transilvania Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca. Centura va face legatura între comunele Apahida, Chinteni, Baciu si Floresti, dar si cu viitoare cartiere ale municipiului Cluj-Napoca, precum Lomb si Tineret.
Oficialii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) au confirmat ca studiul de fezabilitate al proiectului centurii ocolitoare nord va fi terminat în aceasta luna. „Firma DP Consult, care este responsabila de studiul de fezabilitate, ne-a asigurat ca studiul va fi gata în luna octombrie si atunci vom putea avea costurile estimative ale proiectului”, au declarat pentru ZF Transilvania reprezentanti ai Companiei Nationale de Drumuri Nationale si Autostrazi din Romania.
Reprezentanti ai CNADNR au confirmat ca în a doua faza centura ocolitoare nord a Clujului va fi legata de autostrada Transilvania. „Centura ocolitoare nord a municipiului Cluj-Napoca va fi legata în prima faza cu autostrada urbana si în a doua faza cu autostrada Transilvania”, au afirmat surse din cadrul CNADNR.
Drumul care va face legatura dintre fabrica Nokia de la Jucu si orasele Dej si Bistrita, cunoscut si sub denumirea de „autostrada Nokia”, va costa 750 mil. euro si va fi finalizat în 2011, potrivit Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania. Proiectul prevede realizarea unei autostraz