O delegatie a Comitetului Central (CC) al PCR a plecat spre Moscova in dimineata zilei de 4 noiembrie 1957, fiind desemnata sa participe la aniversarea a 40 de ani de la Revolutia bolsevica din 7 noiembrie 1917. Din cei sase membri ar fi trebuit sa faca parte si Gheorghe Gheorghiu-Dej, insa medicii nu i-au permis acestuia sa se deplaseze, Biroul Politic stabilind ca echipa sa fie condusa de Chivu Stoica, iar Nicolae Ceausescu sa il inlocuiasca pe Dej.
Delegatia a zburat la bordul unui avion IL-14 (cumparat de statul roman din URSS in 1949), condus de piloti militari sovietici. Avionul a aterizat la Kiev (Ucraina), la 11.31 a.m, plecand dupa alimentarea cu combustibil, la 14.27 p.m, spre Moscova, unde s-a estimat ca va ateriza in jurul orei 17.00 p.m.
Avionul a ajuns in raza vizuala a turnului de control din Vnukovo (langa Moscova) la 16.50 p.m., prabusindu-se in padure la 500 m de pista de aterizare si deviat 130 m la stanga fata de axul pistei. Comisia guvernamentala de ancheta - din aceasta a facut parte si colonelul Baciu, atasatul militar roman -, analizand inregistrarea convorbirii dintre pilotul Sleacov si Filatov, dispecerul turnului de control, a constatat ca desi aviatorul a fost atentionat in doua randuri ca zboara prea jos, acesta s-a multumit sa spuna doar ca vede pista de aterizare. Din aceasta cauza, avionul a atins varfurile copacilor pe o distanta de 120 m, dupa care a urmat prabusirea. In acest context, Sleacov a fost considerat principalul vinovat in savarsirea accidentului.
Copilotul Hrincalov a decedat la impact. A urmat o explozie partiala a avionului, care a dus la arderea de viu si carbonizarea lui Grigore Preoteasa. Ceilalti membri ai delegatiei au fost transportati la Spitalul nr. 1 din Vnukovo, unde au ajuns la ora 18.15 p.m. Chivu Stoica avea "jupuituri pe fata", Stefan Voitec isi fracturase clavicula dreapta, Alexandru