Iulian Dascalu, cel mai mare dezvoltator local de centre comerciale, care detine trei malluri operationale la Iasi, Timisoara si Cluj-Napoca, spune ca, daca in urma cu doi ani retailul era considerat "diamantul investitiilor", in prezent dezvoltatorii sunt mult mai precauti sau chiar renunta la a mai livra proiecte anuntate.
"Clientii de mall au inceput sa dicteze reusita sau insuccesul unui centru comercial", a declarat pentru ZF Iulian Dascalu, care considera ca amanarea unor proiecte nu reprezinta un semnal de alarma, ci ofera o imagine a maturizarii retailului romanesc.
"Sunt voci care spun ca piata de retail din Romana ar fi suprasolicitata, mai ales datorita faptului ca marile orase au polarizat investitiile. Insa si micile orase au nevoie de centre comerciale. In momentul de fata Romania ofera suficient spatiu atat real, cat si financiar, pentru a dezvolta centre comerciale" a declarat presedintele Iulius Group.
Dascalu sustine ca mall-urile din provincie s-au dovedit a fi investitii profitabile.
"Nu exista in tara noastra localitate cu peste 100.000 de locuitori care sa nu aiba cel putin un proiect de retail park, mall sau hipermarket cu galerie comerciala. Re-tailul este o competitie a a chiriasilor, a traficului, a politicilor de marketing si de management si toate acestea pot face un proiect sa ajunga un succes sau un insucces", a spus Dascalu, sustinand ca grupul pe care il conduce se va orienta in continuare spre provincie.
Cel mai recent proiect al lui Dascalu este Iulius Mall Suceava, care va avea un trafic de peste 7 milioane de vizitatori, potrivit estimarilor companiei, urmand sa atraga si locuitori din orasele invecinate, precum Targu-Neamt, Falticeni, Botosani, Campulung Moldovenesc, Radauti sau Dorohoi.
"In aceasta toamna retelei Iulius i se va adauga mall-ul din Suceava ce va totaliza o investitie de pes