- Diverse - nr. 183 / 3 Octombrie, 2008 Lucrarea elaborata de dr. Dumitru Orosan, profesor, inspector scolar de specialitate, abordeaza un subiect, pe cat de important, pe atat de actual, pentru practica invatamantului primar din tara noastra. Prin ideile, sugestiile si reperele metodologice pe care le propune, cartea raspunde cerintelor complexe, privind organizarea si desfasurarea activitatii, in conditii de predare simultana la 2-3-4 clase. Experienta bogata la catedra, dublata de o temeinica pregatire psihopedagogica, i-a permis autorului tratarea riguroasa a aspectelor teoretice fundamentale ale predarii-invatarii in conditiile muncii simultane si prezentarea, in mod pertinent, a unor exemplificari si orientari concrete legate de aceasta tema. Cartea este conceputa intr-o viziune sintetica, practic-aplicativa si este structurata in trei capitole: particularitatile psiho-pedagogice ale scolarilor mici; metodologia predarii simultane la doua sau mai multe clase; evaluarea rezultatelor scolare. Lucrarea constituie o pledoarie pentru necesitatea formarii si dezvoltarii competentelor pedagogice ale invatatorilor/institutorilor, in vederea proiectarii, organizarii, desfasurarii si evaluarii activitatii didactice, pentru realizarea continuturilor si obiectivelor propuse, intr-un context educational specific, prin constelatia de factori care intervin in acest demers. De o deosebita valoare teoretica si practica, lucrarea este utila invatatorilor/institutorilor si reprezinta, totodata, un indrumator pretios pentru elevi si studenti _ viitoare cadre didactice in invatamantul primar. Cartea, pe care o recomandam cu caldura celor avizati, incorporeaza calitatile de practician experimentat ale autorului, cat si abilitatile de cercetator al unor teme prioritare din stiintele educatiei. EMILIA ALBU - Diverse - nr. 183 / 3 Octombrie, 2008 Lucrarea elaborata de dr.