Sa incepem metodic. Cel mai cel mare motor de cautare din lume, gigant(ic)ul search engine care a ajuns practic sa se confunde cu experienta navigarii pe internet, Google, ofera 61 de milioane de rezultate pentru Barack Obama, in timp ce John McCain se poate lauda cu numai 43,2 milioane de rezultate. Personal, mai demult, priveam cu oarecare circumspectie articolele care se legitimau facand apel la astfel de statistici. Insa, in timp, am ajuns sa invat ca, chiar si dintr-o informatie atat de simpla si comuna, poti extrage invataminte serioase pe baza carora sa emiti judecati de valoare pertinente.
Statistica Google inseamna, in primul rand, ca staff-ul electoral al domnului Obama are un departament special dedicat internetului. Un "iDepartment" profesionist care a recunoscut potentialul urias de imagine si captare de electorat pe care ti-l ofera absolut gratuit (financiar, dar nu fara eforturi serioase) internetul si a actionat in consecinta: a produs cantitate, vizibilitate si mult SEO (search engine optimization). Iar daca sapam un pic mai adanc, vedem si punctele-cheie in care a activat acest "iDepartment": cele mai populare comunitati si site-uri de socializare si interactiune sociala.
YouTube, Twitter, MySpace, Facebook, Second Life - absolut peste tot unde exista webaudienta, lui Obama i s-a construit o prezenta consistenta si generoasa. Pe YouTube, de exemplu, candidatul democrat se mandreste cu o zestre de nici mai mult, nici mai putin decat 1.350 de clipuri video uploadate intr-un canal dedicat. Prin comparatie, ciracii internauti ai republicanului McCain au urcat pe cel mai cunoscut si "traficat" site de videosharing din lume numai 480 de filmulete. Canalul de Twitter al lui Obama are 83.781 de followers. McCain nici macar nu are cont propriu, fiind "splitat" in 3 conturi piaristice cu un numar cumulat de fani dedicati, nu mai mare de 3.000 d