Contractul va asigura o vreme supravieţuirea fabricii craiovene, care a ajuns ieri să valoreze pe piaţă 1,8 milioane de euro, adică mai puţin de jumătate dintr-un IAR-99 Şoim.Directorul Avioane SA Craiova, Anatolie Boldişor, a precizat ieri că tratează cu MApN modernizarea a încă două aparate IAR-99, lucru care ar ajuta societatea o vreme din punct de vedere financiar, în condiţiile în care privatizarea a picat deocamdată. În luna iulie, guvernul a alocat pentru Apărare 200 de milioane de lei (54 de milioane de euro la cotaţiile actuale), pentru înzestrare şi aceste modernizări de avioane. „Suma se împarte însă la toate fabricile care concură la realizarea IAR-99 Şoim. Eu trebuie să livrez avioanele în termen de un an. Pentru acest termen, comanda ne-ar ajunge la 150 de oameni. Noi suntem însă 680 de angajaţi“, a declarat Boldişor. Potrivit managerului de proiect pentru IAR-99, Valentin Bernovschi, MApN are în dotare 24 de avioane IAR-99 Şoim, ceea ce ar fi suficient pentru nevoile armatei. Avionul ar putea fi exportat în ţările în curs de dezvoltare, însă acest lucru depinde de un lucru: susţinerea guvernului român. „Toate ţările care exportă tehnologie militară avansată au susţinerea guvernului, pentru că este nevoie de garanţii pe pachete financiare pentru a-ţi convinge clienţii. Se pare că noi nu am convins guvernul român să ne susţină în acest demers“, a spus Bernovschi. După ce Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a anunţat că a întrerupt negocierile cu cehii de la Aero Vodochody pentru vânzarea pachetului majoritar de 80,9% din Avioane SA, cotaţiile la bursă ale producătorului craiovean de avioane au început să scadă. Acţiunile AVIO erau cotate ieri la 8,4 lei, având o scădere de 12,4%.
La aceste cotaţii, valoarea de ieri a companiei craiovene era de doar 1,98 milioane de euro, adică mai puţin de jumătate din costurile de pro