Adrian Mihalcioiu Un comandant roman de nava, angajat al unei companii grecesti, este retinut de peste patru luni, de autoritatile din Djibouti, in Africa, din cauza unui litigiu intre armatorul navei pe care se afla si un importator local de ciment. Comandantul Constantin Bratu s-a imbarcat la inceputul lunii aprilie pe nava Read Sea Spirit - pavilion Panama, ce apartine companiei grecesti Sekur Holding Inc., cu sediul la Pireus. Bratu a plecat din tara in luna aprilie cu destinatia Karachi, de unde a preluat nava catre Djibouti, in Africa. Nava transporta ciment, iar in momentul in care a ajuns la destinatie, Bratu a fost retinut de autoritati pe baza unei plangeri depuse de proprietarul marfii, care l-a acuzat de furt. Potrivit liderului Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), Adrian Mihalcioiu, vasul avea la bord o mini-fabrica de insacuit, cimentul vrac fiind pus in saci si apoi livrat la destinatie. "Ei achizitionau cimentul vrac si apoi il puneau in saci, dupa care il livrau. Salariatii fabricii apartineau companiei grecesti si nu aveau nici o legatura cu echipajul", a declarat Mihalcioiu, care a precizat ca proprietarul a preluat sacii, i-a cantarit si, dupa ce a constatat ca acestia contin mai putin ciment decat era inscriptionat, a cerut sprijinul autoritatilor, care au retinut vasul.
Sotia comandantului, Nina Bratu, a povestit ca barbatul sau a dat declaratii la politie, la judecator, dupa care i s-a dat drumul sa plece la vapor, nava fiind pusa sub sechestru doua saptamani. "Reclamantul a cerut o despagubire la momentul respectiv de doua milioane de dolari, pe timpul de doi ani cat nava a transportat ciment. Sotul meu a stat pe vapor doua saptamani. Toate declaratiile luate de la echipaj si actele navei arata ca este nevinovat, nu au nici o proba impotriva lui, este retinut pe nedrept", a povestit femeia. Aceasta a mai afirmat ca, u