Ion Cristoiu, scriitor de proză satirică, şi-a făcut un obicei să citească ziarele mondene. De ce? Fiindcă se amuză pe seama starletelor. În opinia sa, România e în tranziţie de vreo 200 de ani, iar asta duce la paradoxuri care fac o ţară genială a faptelor comice.
Ion Cristoiu, scriitor de proză satirică, şi-a făcut un obicei să citească ziarele mondene. De ce? Fiindcă se amuză pe seama starletelor. În opinia sa, România e în tranziţie de vreo 200 de ani, iar asta duce la paradoxuri care fac o ţară genială a faptelor comice.
Aţi spus că dimineaţa începeţi să citiţi ziarele cu cele mondene, fiindcă vă amuză. Ce anume vă amuză? Comicul se naşte din contrastul între ce este omul şi ce vrea el să pară. În cazul acestor starlete, ele nu există din punct de vedere al valorii, dar caută să se prezinte ca nişte personaje de excepţie, iar presa de mondenităţi cade în această capcană. Tot ce se întâmplă cu marea majoritate a aşa-ziselor vedete din showbiz este o copiere a unor farafastâcuri din alte părţi. În lumea civilizată, presa se interesează de viaţa privată a unor mari personalităţi ale lumii muzicale, de exemplu. E interesantă viaţa Madonnei, a lui Michael Jackson, a Beatles-ilor, pentru că ei fac ceva. La noi, vedetele nu fac nimic.
Vă distrează mai mult femeile decât bărbaţii. Şi Caragiale a fost amuzat în principal de femei. Şi asta dintr-un simplu motiv: femeile sunt mult mai generatoare de comic decât bărbaţii. Ştiu că o să zâmbiţi şi o să mă întrebaţi de ce. Deoarece femeile îşi trădează mult mai uşor slăbiciunile, bărbaţii sunt mai calculaţi. Iar, în cazul lui Caragiale, slăbiciunile, viciile tranziţiei din acea perioadă se regăseau mult mai bine la femei. Ele sunt mult mai tentate de a imita. Ele împrumutau moda politică, limbajul politic. Era clar că Miţa Baston spunea că-i republicană, pentru că dădea bine