Noul Cadillac SRX vrea ca în 2009 să surclaseze „europenele“ din segmentul 4x4.
Americanii reuşesc să iasă din pluton de fiecare dată. Producătorii rezidenţi peste Ocean îşi măresc lent gama de autoturisme pe care o oferă, dar atunci când fac acest lucru au parte necondiţionat de aprecieri. General Motors a anunţat că în 2009 va începe livrarea noii generaţii Cadillac SRX, un crossover în care se întâlnesc nenumărate extreme. Poziţionarea în clasa de lux a fost declarată indirect chiar prin evenimentul în cadrul căruia publicul s-a întâlnit prima dată cu noul model: Concours d’Elegance, organizat la Palme Beach, în California.
Contra curentului
Despre ultimul SUV Cadillac se poate spune că e şi mai mic, şi mai mare. Pe de o parte, are dimensiuni mai reduse decât modelul pe care îl înlocuieşte, lansat în urmă cu cinci ani. Redimensionarea automobilului are la bază decizia constructorului de a dezvolta noul SRX pe platforma ajustată destinată „fraţilor săi“ din clasa medie. Situaţie inedită în care General Motors procedează invers faţă de ceilalţi constructori, pentru care modelele noi sunt cel puţin la fel de mari ca acelea pe care le moştenesc. Pe de altă parte, cu toate că a fost „împachetat“ într-un ambalaj mai mic, Cadillac SRX devansează multe dintre modelele similare. Aflat sub cei 4.950 mm pe care îi are actuala generaţie, noul model este mai lung decât BMW X5 şi chiar decât Infiniti FX. O luptă pierdută este însă cea dată cu Audi Q7, gigant întins pe 5.086 mm.
Forma compactă
În ceea ce priveşte designul, Cadillac SRX nu aduce o schimbare de notă. Ca orice maşină de teren, folosită cu precădere în oraşe, noul SRX nu arată ca un membru autentic al segmentului 4x4, dovada faptului că General Motors rămâne devotat conceptului Provoq, lansat în ianuarie la Salonul Auto de la Detroit. Grila frontală şi