Marko Bela, preşedintele UDMR, este nemulţumit de ritmul lucrărilor la Autostrada Transilvania, care “avansează foarte greu”, în condiţiile în care această regiune a României “a fost mereu neglijată”.
Marko Bela, preşedintele UDMR, este nemulţumit de ritmul lucrărilor la Autostrada Transilvania, care “avansează foarte greu”, în condiţiile în care această regiune a României “a fost mereu neglijată”.
Oficialul se aştepta ca în această toamnă să fie deschis primul tronson al Autostrăzii Transilvania, aşa cum era programat, însă acest lucru nu se va întâmpla. “Autostrada Transilvania avansează foarte greu şi nu putem fi mulţumiţi. Eu aş fi aşteptat ca prima porţiune să fie deschisă în această toamnă, cum era vorba. Am înţeles că au fost terminaţi nu cinci kilometri, ci 30, dar nu există nici intrare şi nici ieşire pe acea porţiune de autostradă. La fel, la Arad, coridorul IV Paneuropean trebuia să avanseze mult mai mult, mai ales că aici se lucrează din bani europeni”, a declarat Marko Bela.
Autostrăzi puţineAcesta nu a ratat ocazia de a da exemplul vecinilor, care, deşi au o ţară cu o suprafaţă mult mai mică faţă de România, au de trei ori mai mulţi kilometri de autostrăzi. “Ungurii au probleme economice în ultima vreme destul de serioase, şi totuşi construiesc în continuare autostrăzi. Ungaria are o suprafaţă de 93.000 de kilometri pătraţi şi are peste 1.000 de kilometri de autostrăzi. Noi avem 237.000 de kilometri pătraţi, aproape de două ori şi jumătate mai mult, dar avem numai 260 kilometri de autostradă. E clar că avem o rămânere în urmă extrem de mare”, a declarat Marko Bela. Preşedintele UDMR a adăugat că Ardealul a fost mereu “neglijat” şi trebuie alocaţi mai mulţi bani pentru investiţii în infrastructură, iar Guvernul ar trebui să facă o prioritate naţională din construirea de drumuri şi autostrăzi.
@N_P