O nouă practică rutieră este la modă în marile oraşe, sufocate de un trafic aglomerat şi lipsa locurilor de parcare. Nu face excepţie Constanţa. Maşinile tronează pe trotuare, iar pietonii merg pe stradă sau încearcă să se strecoare printre vehicule
O nouă practică rutieră este la modă în marile oraşe, sufocate de un trafic aglomerat şi lipsa locurilor de parcare. Nu face excepţie Constanţa. Maşinile tronează pe trotuare, iar pietonii merg pe stradă sau încearcă să se strecoare printre vehicule.
De la un an la altul, numărul autoturismelor creşte, iar parcările sunt arhipline. Chiar şi pentru cel mai mic spaţiu rămas între maşini, şoferii mărunţesc printre dinţi la adresa celor care au apucat să parcheze înaintea lor şi au drept învăţătură de minte sau ştiu din experienţa altora că, dacă parchează pe un loc deja adjudecat, riscă să îşi găsească maşina zgâriată. Mulţi au răsuflat uşuraţi după plecarea turiştilor şi încheierea sezonului estival, când rămâneau blocaţi în intersecţii sau căutau cu disperare un loc de parcare, dar situaţia este asemănătoare şi după ce străzile oraşului s-au mai eliberat. Criza locurilor de parcare e aceeaşi. "Numărul locurilor de parcare este exagerat de mic în comparaţie cu numărul maşinilor. Numărul autoturismelor creşte de la un an la altul, iar infrastructura e aceeaşi şi capacitatea de preluare a traficului este redusă", spune subinspector Marius Ghiţă, purtătorul de cuvânt al Serviciului Poliţiei Rutiere Constanţa. În afara unei statistici exacte, nu s-a schimbat nimic. În 2007 au fost înmatriculate 110.000 de autovehicule, iar anul acesta 140.000.
Roţi blocate De câteva luni, printr-o hotărâre de Consiliu Local Municipal, în Constanţa au fost reintroduse "caracatiţele" pentru roţi, blocatoare ce îl costă pe un şofer 50 de lei dacă îşi lasă maşina într-un loc în care îi încurcă pe ceila