Au pana in 30 de ani, sunt plictisiti de rutina, orientati spre succes si au o pondere covarsitoare in structura companiilor de pretutindeni. Cum recrutezi si cum lucrezi cu astfel de oameni?
"Generatia Y, cea nascuta intre anii '78 - '98, este in mod special plictisita de rutina, orientata spre succes, pe life-style, centrata pe opinii, cu simt civic si antreprenorial dezvoltate. Este o generatie 'techno-savvy', adica inteligenta, avansata, dotata, dar mai comoda decat alte generatii", spune Irina Vasile, master franchisee al companiei de executive search Antal Romania.
Parghiile de motivare clasice, cum sunt banii si prestigiul companiilor angajatoare nu sunt suficiente in negocierea cu astfel de candidati si, in consecinta, recruiterii trebuie sa gandeasca "out of the box" si sa identifice motivatorii-cheie ai generatiei Y. Printre acestia, functioneaza foarte bine ca factor de atractie si retentie joburile cu un continut cat mai captivant si lipsit de rutina si cele in care evaluarea performantelor se relationeaza cat mai direct cu munca in sine. De asemenea, pentru tineri este extrem de important ca evaluarea performantelor sa fie masurabila si cat mai usor de transpus in abilitatile si rezultatele efective ale muncii lor.
"Generatia Y prefera joburi in care relationarea cu cei din echipa este un element-cheie, astfel incat opiniile aplicantului de tip Y sa poata avea sanse sa fie luate in considerare, apreciate, promovate si 'vandute' in interior", apreciaza Vasile.
Una dintre caracteristicile fundamentale ale generatiei Y sunt faptul ca acest tip de angajat nu mai vrea sa aplice modelele vechi, ci mai degraba sa le schimbe cu altele noi, prin urmare va aprecia companiile care incurajeaza ideea de schimbare si pe cele care acorda suport real initiativelor si opiniilor.
In consecinta, traditionalul "yes-man" cu care s-au obis