Romanii care se vor afla in strainatate in 30 noiembrie si vor vrea sa voteze o vor putea face doar daca au domiciliul sau resedinta acolo, nu daca se afla acolo in scop turistic sau de afaceri. Pentru a facilita prezenta la urne, MAE a suplimentat cu 79 sectiile de vot din strainatate fata de 2004, fiind astfel 221, si va trimite 620.000 de buletine de vot. In ultimii ani - la referendumul pentru suspendarea presedintelui Basescu si la euroalegeri - au existat diverse controverse, mai ales intre politicieni, care spuneau ca sectiile de vot si numarul de buletine trimise nu este suficient. Realitatea a aratat insa ca interesul romanilor pentru aceste activitati civice a fost mult sub estimarile MAE.
Pentru prima data a fost creat Biroul Electoral de Circumscriptie 43, care are ca scop gestionarea alegerilor la nivelul circumscriptiei electorale pentru cetatenii romani cu domiciliul sau resedinta in afara tarii.
Resedinta va trebui probata cu acte doveditoare eliberate de autoritatile din tara in care locuiesc, iar misiunile diplomatice romanesti vor identifica actele necesare in fiecare stat si vor face publica aceasta informatie in timp util. Cei care au acest act de resedinta/domiciliu vor putea vota la cele 221 de sectii organizate de MAE. De ce acte au nevoie?
Pasaportul simplu valabil cu mentiunea privind stabilirea domiciliului in strainatate.Pasaportul simplu valabil sau - in cazul statelor membre UE - cu cartea de identitate valabila, insotite de orice alt document emis de autoritatile straine care dovedeste resedinta in strainatate.
MAE atrage atentia ca, potrivit Legii nr. 35/2008, nu se va putea vota pe baza actelor temporare de identitate, ceea ce inseamna ca nu se va putea vota pe baza titlului de calatorie. Pentru a-si putea exercita dreptul de vot trebuie sa aiba actele de identitate valabile.
Romanii care, i