Agentii economici care vor sa emita facturi electronice trebuie sa-si omologheze sistemul informatic, printr-un audit emis de un tert independent, potrivit unei decizii adoptate luni de catre Autoritatea Nationala pentru Comunicatii (ANC). Facturile electronice vor putea fi emise dupa ce Ministerul Economiei si Finantelor va adopta normele de aplicare ale legii privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice, insa sistemele informatice vor putea fi omologate odata cu intrarea in vigoare a deciziei adoptate de autoritatea de reglementare.
"In ceea ce priveste emiterea facturilor electronice, decizia ANC stabileste o procedura simpla de omologare, pe baza unei opinii de audit emise de un tert independent, care sa ateste indeplinirea de catre sistemul informatic supus omologarii a celor trei componente de baza ale securitatii informatice: integritatea, confidentialitatea si disponibilitatea datelor din sistem. Decizia stabileste si conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca auditorii independenti", arata comunicatul ANC.
Autoritatea a mai anuntat ca sistemele informatice utilizate de persoanele care emit, transmit sau arhiveaza facturi, chitante si bonuri fiscale in forma electronica trebuie sa indeplineasca o serie de cerinte minimale de performanta si securitate, a caror respectare va fi verificata prin intermediul procesului de omologare.
„Facturarea electronica poate fi utilizata in toate domeniile care presupun tranzactii financiare, iar avantajele sale sunt evidente: ii va ajuta pe comercianti sa isi scada costurile, prin eficientizarea proceselor, dar si prin eliminarea suportului de hartie si a eforturilor pe care le presupune stocarea si transmiterea documentelor pe suport de hartie. Va creste, de asemenea, nivelul de securitate si de confidentialitate a documentelor”, a declarat presedintele ANC, L