Compania portugheza Sonae Distribuicao, cu afaceri de 3,4 miliarde de euro in 2007, ar putea sa intre pe piata locala de retail printr-o achizitie, reprezentanti ai firmei aflandu-se saptamana trecut in Romania pentru a analiza posibilitatile de extindere.
"Ne intereseaza piata locala, in special pe segmentul de non-food, si daca vom intra, probabil o vom face printr-o achizitie, cum am facut recent si in Spania", a declarat Mario Pereira, director international al companiei portugheze.
Sonae Distribuicao face parte din grupul Sonae, care include si compania de dezvoltare imobiliara Sonae Sierra, prezenta de doi ani pe piata locala. Sonae Distribuicao detine si opereaza hipermarketuri, magazine de electronice si electrocasnice sau magazine de imbracaminte si a intrat in acest an si pe piata electrocasnicelor din Spania, prin preluarea unei retele formate din noua magazine, operate de compania Boulanger.
Pe parcursul anului trecut, compania a investit 972 de milioane de euro pentru dezvoltarea prin achizitii si crestere organica, preluand printre altele operatiunile din Portugalia ale retelei franceze de hipermarketuri Carrefour.
Compania detinea la sfarsitul anului trecut, printre altele, o retea de 33 de hipermarketuri sub brandul Continente, 114 supermarketuri Modelo, 110 magazine de electronice si electrocasnice Worten, 81 de magazine de imbracaminte Modalfa sau 57 de magazine de articole sportive Sport Zone.
Pe de alta parte, Sonae Sierra a intrat pe piata locala tot printr-o achizitie - mallul River Plaza din Ramnicu-Valcea pentru care a platit 42 de milioane de euro - dupa care a inceput dezvoltarea unor centre comerciale proprii, la Craiova, Ploiesti si Bucuresti. Per total, Sonae Sierra a anuntat investitii de circa 600 mil. euro pentru piata locala si intentia de a deveni unul dintre primii trei proprietari si administratori de