Criza fortei de munca ii face pe angajatori sa fie mai flexibili atunci cand isi aleg oamenii. In anumite cazuri, chiar daca experienta lipseste, ea poate fi compensata de abilitati sau de potential.
In prezent, dinamica pietei fortei de munca este mai accelerata decat a fost pana acum, dovada fiind si cresterea cererii de servicii de consultanta.
"Angajatorii au o abordare usor mai flexibila, adica se uita mai mult la potential si la motivatie, nu numai la experienta anterioara. Lumea e nevoita sa gandeasca putin mai creativ pentru ca nu mai exista atat de multe surse de a alege", este de parere Madalina Uceanu, executive director Aims Human Capital Romania, una dintre cele mai importante companii de recrutare de pe piata.
Cand vine vorba de creativitate in recrutare, aceasta se refera la faptul ca recruiterii trebuie sa aiba o abordare mai flexibila. "In loc sa ne uitam la un numar de ani de experienta intr-un anumit domeniu, incercam sa ne uitam la niste abilitati pe care persoana respectiva le-a dezvoltat in timp si care ar putea fi importate usor dintr-o industrie in alta, sau la capacitatea lui de a invata foarte repede care poate compensa lipsa de experienta", explica Uceanu.
Mai mult decat atat, in ultimul timp, din ce in ce mai multe companii vor sa dezvolte persoanele pe care le au deja angajate pentru ca nu mai exista foarte multe surse de recrutare sau pentru ca au o echipa foarte buna in interior care poate fi dezvoltata pe termen lung. Din acest motiv exista foarte multe cereri de organizare de centre de evaluare.
Aims efectueaza in medie 120-150 de plasari de manageri pe an. Nu exista perioade mai aglomerate, intrucat recrutarea nu mai tine cont de sezon si, in consecinta, nu mai exista perioade in care proiectele de recrutare sunt mai numeroase.
"Vara pot fi doar intarzieri mai multe din cauza concediilor. Luc