Cele doua zile destinate jurnalistilor au transformat centrul expozitional din sudul Parisului intr-un furnicar. 11.000 de ziaristi acreditati, dintre care ai putea jura ca jumatate erau asiatici. Centrul de presa era mic si inghesuit, dar organizatorii foarte amabili si dornici sa ajute. In prima zi de presa au fost cam 40 de conferinte la care cuvantul cheie a fost criza, mascata totusi de festivism. Dar la amenajarea standurilor companiile auto de traditie nu s-au uitat la bani si le-au aranjat cu idei diverse, de la copaci stralucitori, pana la o masina inalta de cativa metri care servea drept cladire in stand.
Informatia pe scurt:
- Paris a fost salonul masinilor mici si al ingrijorarilor aduse de criza
- Cele mai interesante modele in versiunea de serie: Renault Megane III, Volkswagen Golf VI, Chevrolet Cruze, Kia Soul, Toyota Avensis III, Ferrari California
- Cele mai interesante concepte: Citroen GT, Peugeot RC Hymotion4, Renault Ondelios, Honda Insight, Nissan Nuvu, conceptul Lada, Lamborghini Estoque, Mazda Kiyora, Mini Crossover
- Parti negative: aglomeratia, la standuri, la conferinte, in centrul de presa, pe sosele
- Parti pozitive: orientare usoara in salon, standuri bine aranjate, masini expuse aerisit, posibilitatea de a vedea la un loc concepte pe care s-ar putea sa nu le vedem niciodata in Romania
- Numar impresionant de mare de masini hibride si electrice, semn ca industria se gandeste foarte serios la viitor.
Masini tot mai mici, pentru zile tot mai grele
Bulevardul Victor, unde se afla si intrarea principala la salon, arata mai bine ca centrul capitalei noastre, cladirile sunt renovate, iar pe centru trece un tramvai ultramodern pe sine incadrate de un mic gazon englezesc. La acreditari treaba merge repede, completezi un formular in trei minute, iar in alte doua minute ti se da cardul de a