Interviurile telefonice cer mai puţin timp şi stabilesc, în linii mari, dacă un candidat corespunde cerinţelor jobului. Sursa: Northfoto
O primă selecţie a viitorilor angajaţi cu ajutorul interviurilor telefonice este o metodă de recrutare folosită din ce în ce mai mult şi de firmele româneşti. Acest tip de interviu este utilizat de angajatori pentru a verifica date din CV-uri, dar şi pentru a testa viteza de reacţie sau cunoştinţele.
Dacă sunteţi în situaţia de a da un astfel de interviu, experţii vă sfătuiesc să vorbiţi clar şi să daţi răspunsuri detaliate. Este mai bine să reprogramaţi interviul, dacă nu puteţi răspunde în momentul în care sunteţi sunat, eliminând astfel riscul de a face impresie proastă.
Rapid, ieftin şi eficient
„Din punct de vedere al recrutorului, interviul telefonic este o ocazie foarte bună de a-şi lămuri semnele de întrebare legate de anumite aspecte din prezentările candidaţilor şi de a decide în ce măsură aceştia pot fi consideraţi ca potenţiali viitori angajaţi pe posturile respective“, spune Camelia Buburuz, director de resurse umane la JW Marriott Bucharest Grand Hotel. Un avantaj major în folosirea aceastei modalităţi de recrutare o reprezintă timpul „salvat“, atât pentru angajator, cât şi pentru candidaţi. „Prin acest interviu, angajatorul află dacă un candidat corespunde în linii mari profilului căutat, dar şi dacă există un minimum de interes din partea acestora pentru poziţia respectivă“, adaugă Alina Negrea, consultant al companiei Advice Human Resources din Capitală.
Evident, această modalitate de recrutare este mult mai ieftină şi mai rapidă pentru toată lumea. „Există însă riscul de a pierde câţiva candidaţi care ar putea fi valoroşi pentru companie, însă pentru alte posturi“, este de părere specialistul în resurse umane George Butunoiu.
De asemenea,