Marile lanturi hoteliere precum Marriott, Hilton, Wyndham sau Starwood intentioneaza sa afilieze noi unitati pe piata hoteliera locala, chiar daca mai multe unitati importante de pe piata au inregistrat scaderi ale gradului de ocupare in acest an.
"Am inregistrat o scadere de circa 2% a gradului de ocupare, dar la nivel de venituri inregistram in continuare cresteri. Chiar daca piata este in continuare in crestere, trebuie sa luam in calcul ca au aparut mai multe unitati", a spus Kurt Strohmayer, general manager JW Marriott Bucharest Grand Hotel. Marriott este in discutii cu dezvoltatorii pentru a intra in Bucuresti cu brandurile Courtyard si Renaissance. De asemenea, lantul vizeaza operarea unui hotel Marriott in Cluj, a unui Marriott sau a unei unitati Rennaisance in Timisoara si a unui Courtyard sau Renaissance la Brasov. Pe piata de cinci stele a intrat in acest an hotelul Radisson SAS, de pe Calea Victoriei, care a adus 424 de camere.
Totodata, si lantul Hilton intentioneaza sa se dezvolte pe piata locala, chiar daca unitatea de pe Calea Victoriei a inregistrat o diminuare a gradului de ocupare in acest an pana la 72%, fata de 76% anul trecut. "La nivelul gradului de ocupare am observat o diminuare, insa veniturile cresc conform ritmului prevazut initial. Criza mondiala va avea un impact mai mic asupra Romaniei comparativ cu tarile din Europa de Vest, iar piata va continua sa creasca", a spus Friedrich Niemann, general manager al Athenee Palace Hilton. El a estimat la inceputul anului o crestere a veniturilor si profitului in 2008 intre 5% si 10%.
"Avem sase branduri pe care vrem sa le aducem in Europa, inclusiv in Romania si vizam atat Capitala, cat si orase din provincie precum Cluj, Timisoara, Brasov sau Sibiu", a spus Adela Cristea, development manager al Hilton pe Europa si Africa. Cristea a precizat ca segmentul mediu de piata va fi cel