Planurile de a-si consolida cea de-a doua pozitie pe care o detine in prezent pe piata din Ungaria reprezinta unul din obiectivele majore pe care le are compania de telecomunicatii Invitel, care a facut parte din grupul Vivendi Telecom.
Grupul maghiar numit Hungarian Telephone and Cable Corp si cunoscut pe piata sub denumirea de Invitel este lider in 14 zone concesionate istoric din Ungaria si numarul unu la nivel regional in ceea ce priveste furnizarea de servicii pentru alte companii de telecomunicatii.
In acest moment, obiectivul central pe care il are companie este acela de a-si consolida pozitia si oportunitatile pe care le are in privinta dezvoltarii pe zona central-est europeana.
Daca in 2000 compania isi incepea procesul de extindere prin intrarea pe piata austriaca, Invitel a ajuns ca, anul trecut, sa aiba puncte de lucru in peste 18 tari, printre care se numara si Turcia. Strategia pe care o aplica compania in fiecare tara in care opereaza este diferita si adaptata in functie de nivelul cererii de pe piata respectiva.
In Turcia, Invitel opereaza prin Memorex AG, companie a carei achizitie s-a definitivat la finalul anului trecut si care a atras in conturile companiei aproximativ 20% din marja de profit combinata in perioada ianuarie - iunie 2008.
Astfel, compania incearca sa se axeze, mai nou, pe cresterea consumului de servicii Internet in banda larga. In Ungaria, Invitel a introdus serviciile IPTV (prin ADSL) si a ajuns in punctul in care este numarul unu pn sud-estul Europei in ceea ce priveste acoperirea de fibra optica, cu o cota de piata de 20% si cu 10.000 km de banda disponibila.
Aceasta orientare catre segmentul de crestere al accesului direct la rute de Internet (prin Wimax si LLU) pentru categoria business a determinat cresterea companiei si detinerea a 15% din capitala Ungariei.
Cel mai mare competitor