Vineri a început, la Iaşi, cea de-a douăsprezecea ediţie a Festivalului Muzicii Româneşti, manifestare organizată de Universitatea de Arte „George Enescu“, dedicată promovării valorilor recunoscute ale muzicii româneşti şi aducerii în atenţie a celor mai tineri creatori.
Festivalul, reluat anul trecut după o lungă întrerupere, se derulează între 3 şi 10 octombrie în sălile Universităţii de Arte şi la Filarmonica „Moldova“ şi a debutat cu un concert simfonic dirijat de Romeo Rîmbu, la care sala „Ion Baciu“ a Filarmonicii a fost plină, spre surprinderea celor care nu cred în forţa de impact şi în interesul pe care îl poate genera muzica contemporană.
A fost un concert care ar fi putut fi plasat sub genericul „de la academism la populism“, datorită profilului foarte diferit al repertoriului propus, reflectând, poate, şi două maniere diferite de raportare la muzică a publicului. În prima parte au fost programate două piese de substanţă, elaborate cu meşteşug şi bazate pe traiectorii savante, semnate de clujeanul Sigismund Toduţă (1908-1991) - al cărui centenar a fost marcat cu această ocazie, în timp ce în partea a doua „Dacofonia“ basarabeanului Tudor Chiriac (n. 1949) i-a entuziasmat pe acei membri ai publicului care se regăsesc într-o muzică românească ce epatează prin ritmuri şi sonorităţi folclorice autentice, ca la nuntă.
În cea de-a doua zi a fost inaugurat Studioul de muzică de cameră al Universităţii, o mică bijuterie arhitectonică, luată cu asalt de studenţii doritori să asculte lucrările celor mai tineri compozitori, reprezentanţi ai conservatoarelor din Iaşi, Cluj şi Bucureşti. Această cochetă şi modernă sală a găzduit două programe diferite, rezervate studenţilor şi tinerilor profesori. Festivalul continuă cu alte concerte atractive, completate de reuniuni ştiinţifice ori academice, conturându-se într-o ediţie frumoasă şi