„Pe calea ferata evolutia este zero”. Afirmatia a fost facuta de ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, la deschiderea celei de-a treia editii a Summit-ului “Zilele Feroviare”. Ministrul a spus că, in acest domeniu, „restructurarea s-a facut numai pe sfert” si sustine că este nevoie de investitii masive in calea ferata. „Cand un om cumpara un bilet de tren, nu achita decat 40% din costul efectiv al calatoriei. Si, in conditiile acestea, perce
„Pe calea ferata evolutia este zero”. Afirmatia a fost facuta de ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, la deschiderea celei de-a treia editii a Summit-ului “Zilele Feroviare”. Ministrul a spus că, in acest domeniu, „restructurarea s-a facut numai pe sfert” si sustine că este nevoie de investitii masive in calea ferata.
„Cand un om cumpara un bilet de tren, nu achita decat 40% din costul efectiv al calatoriei. Si, in conditiile acestea, perceptia este ca sunt prea scumpe”, explica ministrul. Astfel, acesta susține că singura solutie este accelerarea ritmului privatizarilor companiilor din domeniu.
Pe parcursul celor zece ani de liberalizare a sistemului feroviar s-au inchis circa 1.000 de kilometri de cale ferata, au disparut peste 400 de trenuri de calatori si s-au inchis peste 700 de statii de calatori.
In ceea ce priveste valoarea investitiilor, Stefan Roseanu, secretarul general al Asociatiei Industriei Feroviare, a declarat pentru Capital.ro ca, in ultimii zece ani, au fost facute investitii de până la cinci miliarde euro in infrastructura nationala, iar pentru următorii cinci ani se vor aloca alte 5-6 miliarde euro.
Luna trecuta, sindicalistii CFR anuntau ca vor declansa greva generala din cauza conditiilor de munca si situatiei precare a traficului feroviar din Romania.